HANDELSEBETINGELSER, FORSENDELSE, RETURNERING OG REKLAMATION

Virksomhedsoplysninger:

  • Palæet v. Schneekloth ApS
  • CVR.nr.: 38 47 08 41
  • Etableringsår: 1969
  • E-mail:juveler@palaeet.dk
  • Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby
  • Telefon: 45 87 21 16

Bestilling

På www.palaeet.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til varen. Alle priser i Palæets webshop er opgivet inkl. moms. Aftaler med børn og unge under 18 år kan kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne. Det er ikke muligt at se tidligere ordre ved at logge ind på hjemmesiden.

 

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på webshoppen skal du igennem følgende:

  • Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i kurven. Gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger herunder telefonnummer.
  • Vælg forsendelse/betalingsbetingelser.
  • Godkend vores forretningsbetingelser.
  • Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  • Beløbet trækkes fra din konto, når ordren afsendes.

Vi kan kontaktes på tlf.: 45 87 21 16 hverdage i tidsrummet: 10-17.00 eller på e-mail: juveler@palaeet.dk, som vi bestræber os på at besvare indenfor 24 timer i hverdagen.

 

Forbehold
Palæet tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vores leverandører samt forsinkelser, som Palæet ikke har mulighed for at kontrollere. Der tages forbehold for evt. trykfejl på hjemmesiden, herunder fejlagtige priser.

 

Betaling
På www.palaeet.dk kan du betale med:

  • Dankort/Visa
  • Eurocard/Mastercard
  • Mobil Pay.

Der tages ikke gebyr ved betaling. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Palæet eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Palæet. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

Fragt
Ved bestilling over kr. 499,- (leveret uden omdeling med afhentning på posthus/pakkeboks) er der fri fragt.

Ved bestilling under kr. 499,- (leveret uden omdeling med afhentning på posthus/pakkeboks) koster forsendelsen 49,-

  • Privatpakker uden omdeling i Danmark koster 49,-
  • Privatpakker med omdeling i Danmark koster 72,-
  • Erhvervspakker med omdeling i Danmark koster 52,-

Alle varer over kr. 5.000,- skal hentes på posthuset/pakkeboks eller kan afhentes i Palæet.

 

Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du:

1) har modtaget din vare.

2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail eller telefon. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varen skal sendes til eller kan leveres i:

  • Palæet, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til din bankkonto (andre regler for køb foretaget med Mastercard, se afsnit med Mastercard nedenunder), når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du kan også levere varen fysisk i Palæets åbningstider.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

 

Mastercard
Fortrydelse af køb med Mastercard – bemærk, at hvis du har brugt MasterCard eller Visa, kan der gå op til 30 dage før du kan se beløbet på din konto. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Værdiforringelse
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Reklamationsret
Når du handler på www.palaaet.dk har du 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret på garanti, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores eller afleveres på adresse: Palæet, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby.

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således, at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/mangler/.

 

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du skrive til os på juveler@palaeet.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her (https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-

klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/). Link til Forbrug her https://www.forbrug.dk/.