Returnering Ny
Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du:
1) har modtaget din vare.
2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail eller telefon. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varen skal sendes eller afleveres til:
- Palæet, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til din bankkonto (andre regler for køb foretaget med Mastercard, se afsnit med Mastercard nedenunder), når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, også gerne kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Din ordre skal sendes retur til os i samme emballage som varen er modtaget i, og uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Mastercard
Fortrydelse af køb med Mastercard – bemærk, at hvis du har brugt MasterCard eller Visa, kan der gå op til 30 dage før du kan se beløbet på din konto. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Værdiforringelse
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Reklamationsret
Når du handler på www.palaaet.dk har du 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os eller afleveres på vores adresse: Palæet, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby.
Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen. Husk altid at sende varen tilbage i oprindelig og forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således, at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/mangler/.